Om oss

Unicorn Telecom, betalteletjänstbolag sedan starten 1999, med kompetent personal vars fokus är att slussa dig igenom; 

  • Tjänsteutformning
  • Val av betalnummer
  • Gratis rådgivning för marknadsföring av numret
  • Kostnadsförslag
  • Avtalsprocessen
  • Implementering
  • Betatester
  • Lansering 
  • Framtida planerade uppföljningar


Vi har duktiga projektledare och account mangagers med flera års spetskompetens inom just betaltele för att ta hand om din tjänst på våra talsvarsplattformar, användargränssnittens design och innehåll för SMS, mail och ett nätverk för media och Approduktion.

Vårt team fortsätter att fråga ”varför” om alla detaljer i din tjänst, tills vi alla är nöjda med svaren och kan sjösätta tjänsten.

Historik

  • Den första februari 2013 upphör oregistrerade betal-sms-transaktioner men 0900-tjänster förblir utan krav på kundregistrering. En konsekvens som gör att Unicorn satsar ännu mer på servicebyrådelen.

  • 2006 utvecklar företaget videoplattformar för mobiltelefoni över 3G-nätet.

  • Sedan 2005 är Unicorn Telecom AB också språkrör för svensk telemedia gentemot myndigheter och inom politik.

  • 2002 medverkar Unicorn Telecom till bildandet av branchorganistionen för mobila tjänster - Morgan.

  • 1998 börjar Unicorn delta i Post & Telestyrelsens nummerforum. Som enda operatör bevakar, driver och debatterar Unicorn aktivt betaltelemarknaden för hundratals företag och organiationer som annonserar och tjänsteutvecklar betalteletjänster.

  • Sedan 1997 har Unicorn Telecom utvecklat multimediatjänster på talsvars- och debiteringsplattformar i och utanför Sverige.

     

Partners

Unicorn Telecom samarbetar bl a med: