Om oss

Unicorn Telecom har sedan 1999 etablerat sig som en tillförlitlig leverantör av telekom, callcenter, betal- och telemediatjänster.

Tjänsterna bygger grunden för bolagets verksamhet, erbjudits till kunder av olika storlekar och inkluderats i gemensamma projektsatsningar med bolag som Telia, Tele2, Tre, Telenor och MTG och som sedan många år utgör Unicorn Telecom AB:s trygga intäktsbas.

Unicorn Telecom hanterar alla delar av innehållstjänsternas kritiska områden som tekniska plattformar, kundtjänst, call center, mediaproduktion, analys- och mediaköp och står för den större delen av bolagets intäkter och vinst.  Vi arbetar helst med partners som ger projekten bästa styrka och bredd att lyckas på en marknad med mycket medialt brus.

Vi har kompetent personal vars fokus är att slussa dig igenom; 

  • Tjänsteutformning
  • Val av betalnummer
  • Gratis rådgivning för marknadsföring av numret
  • Kostnadsförslag
  • Avtalsprocessen
  • Implementering
  • Betatester
  • Lansering 
  • Framtida planerade uppföljningar


Vi har duktiga projektledare och account mangagers med flera års spetskompetens inom just betaltele för att ta hand om din tjänst på våra talsvarsplattformar, användargränssnittens design och innehåll för SMS, mail och ett nätverk för media och approduktion.

Vårt team fortsätter att fråga ”varför” om alla detaljer i din tjänst, tills vi alla är nöjda med svaren och kan sjösätta tjänsten.

  • Unicorn är medlem i TechSverige.
  • Unicorn är Medlem i den mobila branschorganisationen Morgan.
  • Delägare och aktiv medlem sedan 2003 i Founders Alliance, en organisation för mer än 600 företagsgrundare.

Historik

  • Sedan 1997 har Unicorn Telecom utvecklat multimediatjänster på talsvars- och debiteringsplattformar i och utanför Sverige.

     

  • 1998 börjar Unicorn delta i Post & Telestyrelsens nummerforum. Som enda operatör bevakar, driver och debatterar Unicorn aktivt betaltelemarknaden för hundratals företag och organiationer som annonserar och tjänsteutvecklar betalteletjänster.

  • 2002 medverkar Unicorn Telecom till bildandet av branchorganistionen för mobila tjänster - Morgan.

  • Sedan 2005 är Unicorn Telecom AB också språkrör för svensk telemedia gentemot myndigheter och inom politik.

  • Unicorn Telecom AB utökade sin produktportfölj med olika typer av betaltjänster även utanför telekommarknadens affärsområde såsom kreditkort, egen faktura och idag även SWISH-betalningar.

  • Den första februari 2013 upphör oregistrerade betal-sms-transaktioner men 0900-tjänster förblir utan krav på kundregistrering.

  • Utvecklades krishanteringsappen ”Kriskoll” och hälsotjänsten ”Paradoxana”.

  • Lanserade telekonferenstjänsten baraprata.se för att stötta isolerade människor under pandemiutbrottet. Läs mer om Unicorns insats, https://www.techsverige.se/2021/10/hej-vd-helena-asberg-unicorn

Partners

Unicorn Telecom samarbetar bl a med: